Αρχική Διαδικασία Λογοθεραπείας

Συχνά κρίνεται σκόπιμο από τους γονείς, αρχής γενομένης συνήθως από συστάσεις  του παιδιάτρου ή του παιδαγωγού, να έρθουν σε επαφή με κάποιον ειδικό και να αναζητήσουν εξειδικευμένες πληροφορίες.

   Η  όλη διαδικασία προϋποθέτει αρχικά τη συλλογή σχετικών πληροφοριών οι οποίες λαμβάνονται μέσω μιας χαλαρής συζήτησης με το γονέα,  ώστε να αναφερθούν  τα κομβικά στάδια ανάπτυξης του παιδιού αλλά και τα βασικά σημεία της όποιας δυσκολίας.

Σε μετέπειτα φάση  και βάση των στοιχείων που συλλέχθηκαν πραγματοποιείται μια πλήρης αξιολόγηση των δυνατοτήτων και των τυχόν αδυναμιών ως προς την επικοινωνία, το λόγο, την ομιλία, την παραγωγή και επεξεργασία γραπτού λόγου, το χειρισμό μαθηματικών συμβόλων κ.α.

Αξίζει να σημειωθεί ότι τα βήματα αξιολόγησης μπορεί να  διαφοροποιούνται  ανάλογα  με το επίπεδο  συνεργασίας,  τις  προτιμήσεις  ή και τη  διάθεση  του κάθε  παιδιού χωρίς  αυτό  να αποτελεί εμπόδιο  για έναν έμπειρο λογοθεραπευτή.

Ακολουθεί η διάγνωση της διαταραχής, εάν όντως υφίσταται, και  η ενημέρωση ως προς τα χαρακτηριστικά της δυσκολίας και φυσικά οργανώνονται τα απαραίτητα βήματα της θεραπείας. Καθορίζονται σαφώς οι εξατομικευμένοι  θεραπευτικοί στόχοι με τη γενική μεθοδολογία τους.

   Εάν κριθεί απαραίτητο συστήνεται η περαιτέρω αξιολόγηση του παιδιού από σχετικές ειδικότητες (αναπτυξιολόγο, παιδοψυχολόγο, εργοθεραπευτή, ειδικό παιδαγωγό) για την διεπιστημονική εκτίμηση της συνολικής κατάστασης.

Παρέχεται τελικώς μια ρεαλιστική και ειλικρινής  πρόγνωση της εξελικτικής πορείας.

Συνολικά, η λογοθεραπεία  πρόκειται για μια αμφίδρομη  διαδικασία καθώς επιδιώκεται και η συνεργασία του γονέα είτε σε επίπεδο ψυχολογικό, υποστηρικτικό είτε και σε πρακτικό επίπεδο με εύκολες ασκήσεις για το σπίτι.

Η επιλογή του είδους και του βαθμού δυσκολίας των θεραπευτικών δραστηριοτήτων  εξατομικεύεται βάση των ιδιαίτερων αναγκών αλλά και χαρακτηριστικών του κάθε παιδιού.

Το παιχνίδι συνήθως αποτελεί βασικό μας σύντροφο κατά τη διάρκεια των συνεδριών διατηρώντας ζωηρό το ενδιαφέρον και ισχυρό το κίνητρο των παιδιών.